opony letnie - co myślicie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • b-bar01
    Elegance
    • 2007
    • 985
    • Octavia I (1U2)
    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

    sslawekk,
    jeśli koniecznie mają być Yokohamy to wybrałbym raczej model AE-50 z oznaczeniami C/A/71dB niż C.Drive AC02 bo te mają F/B/74dB
    np. tu:
    *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

    Komentarz

    • sslawekk
      Ambiente
      • 2010
      • 111
      • Octavia I (1U2)
      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

      Zamieszczone przez b-bar01
      sslawekk,
      jeśli koniecznie mają być Yokohamy to wybrałbym raczej model AE-50 z oznaczeniami C/A/71dB niż C.Drive AC02 bo te mają F/B/74dB
      np. tu:
      http://allegro.pl/4x-225-45-r17-94w-...183571345.html
      Dzięki, no nie zwróciłem na to uwagi z tymi Yokohamami, ale nie napisałeś, które byś wybrał i dlaczego?
      Chcę po prostu kupić coś w miarę trwałego, nie bać się na tym jeździć no i nie przepłacać za marketing, bo nie lubię... nie zależy mi na tym jaka nazwa opony będzie na jej boku...ale powiem tak szczerze, że z tego co poczytałem, to takie proste i wydaje mi się racjonalne założenia na temat tych gum będzie cholernie ciężko zrealizować Opinie na temat jednej i tej samej opony są delikatnie mówiąc rozbieżne, zależy jeszcze kogo i gdzie się czyta, kogo i gdzie się pyta :?: Wydaje mi się powoli, że pomijając te najtańsze, z pewnością nie grzeszące jakością produkty (choć kto wie), to między pozostałymi jest nakręcany większy bełkot marketingowy, niż realnie odczuwalne różnice między nimi. Testami takich biznesów jak dajmy na to adac, to można sobie...sami wiecie :evil: Chyba zacznę rzucać monetą :wink:
      O1 Rider 140KM & 305Nm by Aligator

      Komentarz

      • b-bar01
        Elegance
        • 2007
        • 985
        • Octavia I (1U2)
        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

        Zamieszczone przez sslawekk
        ale nie napisałeś, które byś wybrał i dlaczego?
        na poprzedniej stronie pisałem dlaczego wybrałbym Yokohamy, jeździłem na modelu AVS dB550 i A.Drive AA01, opony bardzo trudno zajechać, ostatnie miałem od nowości 9 sezonów i przejechane c.a. 70-80tyś km, właściwości zauważalnie straciły dopiero niedawno, dlatego poszły do wymiany. Nie założyłem ponownie Yokohamy dlatego iż potrzebowałem opon na "wczoraj". Gdyby nie to wybrałbym Yokohamy AE50.
        O innych , przedstawionych w linkach oponach się nie wypowiadam bo nie miałem styczności.
        Z innych marek używałem Continental cośtam.contact i Uniroyal Rain.cośtam, niestety obie w 3-cim sezonie zrobiły się plastikowe, tak jak Yokohamy po 9-tym.
        Dodam jeszcze iż na początku roku również zmieniłem 9-letnie zimówki Falken Eurowinter na, oczywiście, Yokohamy W.Drive V905.
        *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

        Komentarz

        • dudek_t
          L&K
          • 2008
          • 1421

          b-bar01 - Ty nasz góru made in japan :twisted:

          Komentarz

          • Sezzam
            Drive
            • 2013
            • 89
            • Octavia I (1U2)
            • AGU 1.8 20VT 150 KM

            Witajcie ponownie po długiej przerwie Tak z ciekawości spytam czy ktoś miał do czynienia z oponami GT Radial? Znajomy wulkanizator polecił mi je jako alternatywę dla Dunlopów SP Sport MAXX RT2 225/40/18.

            Komentarz

            • Voit
              Elegance
              • 2010
              • 816

              Zamieszczone przez b-bar01
              (...)ostatnie miałem od nowości 9 sezonów i przejechane c.a. 70-80tyś km, właściwości zauważalnie straciły dopiero niedawno, dlatego poszły do wymiany. (...)
              (...)
              Dodam jeszcze iż na początku roku również zmieniłem 9-letnie zimówki (...)
              Jak czytam porady takich idiotów, to nie wiem czy się śmiać czy płakać.
              Twoje opony przestały zapewniać bezpieczeństwo po piątym roku eksploatacji, a ty nawet tego nie zauważyłeś.
              Twoje ciągoty do autodestrukcji to wyłącznie twój problem. Chcesz się zabić - twoja sprawa.
              Tylko, że poruszasz się po drogach publicznych i wystrzał twojej starej, spróchniałej opony może kosztować kosztować czyjeś życie lub zdrowie.
              Jeśli nie stać cię na wymianę opon, to kup miesięczny na autobus.

              Komentarz

              • Sebastian_M26
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 1823
                • Superb II (3T4)

                A ty co z lobby oponiarskiego? Pięcioletnia opona z magazynu to nówka wg. lobby, a u użytkownika to złom? Za dużo ulotek producentów i art sponsorowanych.
                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                Komentarz

                • Voit
                  Elegance
                  • 2010
                  • 816

                  Jeśli kupujesz nowe opony wyprodukowane pięć lat temu to twój wybór.
                  Są tańsze od tegorocznych, ale bezpieczeństwa nie przelicza się na pieniądze.
                  Ja kupuje wyłącznie świeże opony. I tylko takie uważam za nowe i w pełni wartościowe.
                  Opona użytkowana pięć lat to złom, niezależnie od wysokości bieżnika, stylu jazdy, wyglądu czy marki.
                  Starzenia się gumy nie powstrzymają twoje zaklęcia, a praw fizyki nie zmienisz.
                  Dla mnie osoba która chwali się, że jeździła na oponach dziewięć lat "bo to taka dobra opona była" jest idiotą.

                  ...Lobby oponiarskie? Nie, po prostu mam dla kogo żyć.
                  Nie chciałbym zginąć przez barana, który ma założone świetne dziewięcioletnie opony.

                  Komentarz

                  • Klima
                    Ambiente
                    • 2014
                    • 239
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                    Voit, rozbawiłeś mnie bardzo. Z Twoich wypowiedzi wynika jasno, że opona przez 5 lat jest super, a później zabija niczym miecz z Kill Billa. W ogóle nie bierzesz pod uwagę o jakiej oponie mowa, bo tego nie wiesz.

                    Komentarz

                    • Voit
                      Elegance
                      • 2010
                      • 816

                      Klima ...O jakiej oponie mowa??? To naprawdę bez jakiegokolwiek znaczenia. Nie ma opon, które nie pękają.
                      Każda stara opona stanowi bezpośrednie, realne zagrożenie. Nawet dla Ciebie i nawet jeśli masz nowe opony. Nawet jeśli nie jedziesz samochodem, tylko idziesz spokojnie chodnikiem
                      Wystarczy, żeby na starych oponach akurat przejeżdżał jakiś przemądrzały gamoń, któremu akurat wyczerpie się limit szczęścia. Jemu i Tobie przy okazji również.

                      Komentarz

                      • b-bar01
                        Elegance
                        • 2007
                        • 985
                        • Octavia I (1U2)
                        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                        Voit,
                        poziom twoich wypowiedzi ewidentnie dowodzi że masz kłopoty ze swoimi 44-letnimi oponami.
                        *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                        Komentarz

                        • adaś
                          Elegance
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 876
                          • Volkswagen

                          Zamieszczone przez b-bar01
                          Voit,
                          poziom twoich wypowiedzi ewidentnie dowodzi że masz kłopoty ze swoimi 44-letnimi oponami.
                          Chyba lepiej nie można było tego ująć
                          Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                          a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                          Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                          O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                          Komentarz

                          • Sebastian_M26
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 1823
                            • Superb II (3T4)

                            Voit zachowaj odstęp bo ktoś przed tobą będzie jechał na 7 letnich oponach klasy uhp, nie wyhamujesz na swoich eko-nówkach i zrobisz sobie i innym krzywdę.
                            Seria 188KM/270Nm na 95RON

                            Komentarz

                            • siemi1
                              L&K
                              • 2012
                              • 1287
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BMM 2.0 TDI 140 KM

                              Koledzy, pacjent VW Passat B6 2.0 140KM kombi, felgi ori 156 więc opony 205/55/16, co byście polecili nie musza byc klasy premium byle były porządne i w miarę ciche, dodatkowy plus za FR(rant chroniący Felge.)
                              Indeks prędkości V (moze sie zdazyc jakis pojedynczy wypad na autbana wiec musi opona wytrzymać te 210km/h chwilowo jak bedzie taka potrzeba)

                              Autem jeździ moja mam wiec jazda bardzo spokojna.
                              akurat ma 2 rodzaje opon przód inne i tył inne opony 2012 r to bieżnik na końcówce wiec zamiast wymianie tylko 2 idzie komplet 4sz, a jedna z 2012 pójdzie na zapas druga ja przytulę do zapasu jak felgę kiedyś kupie.

                              Cena to do 300 max za szt.

                              P.S. Warto kupować teraz zimówki czy poczekać jeszcze bo tez są na wykończeniu?
                              zimówki z 2009 roku sa wiec już szmelc się robi i bieżnika malo.
                              Spalanie - Motostat.pl
                              Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
                              Moja OII FL 2.0TDI Kombi, oszust RS
                              Sprzedam na OLX!!

                              Komentarz

                              • beaviso
                                Elegance
                                • 2010
                                • 767
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                Zamieszczone przez Voit
                                Nie chciałbym zginąć przez barana, który ma założone świetne dziewięcioletnie opony.
                                Przynajmniej ktoś, kto otwarcie nazywa dziadostwo po imieniu! Popieram!
                                Ci z 9-letnimi oponami i teoriami o lobby oponiarskim to pewno ci sami, którzy obowiązek jazdy na światłach mijania/dziennych w dzień nazywają presją lobby paliwowego :lol: A potem chwalą się, że "oszukali system" montując w swoich dupowozach chińskie wynalazki o mocy świecenia porównywalnej z 1 lampką choinkową.
                                Nie wspominając o tym, że dobra opona "deszczowa" zwykle zużywa się szybko i, niezależnie od stylu jazdy, jej bieżnik znika poniżej sensownego minimum (powiedzmy 3 mm) po przejechaniu 30-40 tys. km. Opona starczająca na 80-90 tys. km to od początku jest plastikowa rolka, a nie opona na deszcz. Dziękuję za uwagę.

                                M.
                                666 4U

                                Komentarz

                                • mmor
                                  Ambiente
                                  • 2014
                                  • 166
                                  • Fabia (6Y2)
                                  • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                                  Zamieszczone przez beaviso
                                  Nie wspominając o tym, że dobra opona "deszczowa" zwykle zużywa się szybko i, niezależnie od stylu jazdy, jej bieżnik znika poniżej sensownego minimum (powiedzmy 3 mm) po przejechaniu 30-40 tys. km. Opona starczająca na 80-90 tys. km to od początku jest plastikowa rolka, a nie opona na deszcz. Dziękuję za uwagę.

                                  M.
                                  Niekoniecznie bieżnik znika po 40, CPC 2 po 5 latach i 40 tys. km miały u mnie 5,5 mm, rotowane, nie oszczędzane, zwłaszcza w zakrętach, niestety zaczęły się ślizgać na mokrym, poszły za 250 zł. Dużo zależy od szerokości opony i masy pojazdu. Dbałem o te opony jak o dziecko, na zimę spuszczałem powietrze do 1 atm (mniejsze ciśnienie tlenu - mniejsze utlenianie od wewnątrz), leżały w suchym, ciemnym a w lecie samochód prawie cały czas w garażu, jeżdżony tylko w dłuższe trasy (nie stał na parkingach pod słońcem). Myślę, że 5-6 lat w idealnych warunkach to maksimum dla opony, jeżeli zależy nam na bezpieczeństwie. Zobaczcie jeszcze to:


                                  Podobnie jak z olejami silnikowymi, pewnie lepiej zakładać opony ze średniej półki co 3 lata (i uzyskać za nie sensowną cenę przy odsprzedaży) niż premium co 6.

                                  Komentarz

                                  • beaviso
                                    Elegance
                                    • 2010
                                    • 767
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    Pozostaje jeszcze jedna kwestia - ząbkowanie bieżnika. Również bywa przyczyną konieczności przyspieszonego "złomowania" opon, gdy wysokość bieżnika jest jeszcze OK. Ząbkowanie jest spotykane powszechnie, dotyka wielu wzorów opon i wielu samochodów, szczególnie tych, które latają nieobciążone z tyłu. Sam miałem, wiem jaki hałas to powoduje. No o jeszcze pękanie gumy wystawionej na działanie promieni słonecznych - a przecież większość nie zabezpiecza opon preparatami, których rolą jest nie tylko upiększanie, ale właśnie konserwacja gumy.

                                    M.
                                    666 4U

                                    Komentarz

                                    • Sebastian_M26
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 1823
                                      • Superb II (3T4)

                                      Najważniejsza jest konstrukcja nośna nie zewnętrzna gumka. Dziury, krawężniki, przekładanie na felgach niszczy ją. Także wole swoje stare niż 3 latki ściorane po dziurach kraweżnikach i rozciągane montażownicami.
                                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                      Komentarz

                                      • xtremesystems
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 2254
                                        • Hyundai

                                        poniewaz juz doradzilem sporej ilosci dobre opony i tlumaczylem wiele aspektow napisze najprosciej jak sie da.


                                        "miekka mieszanka trzymie"

                                        a czy stwardniala od wieku czy przez eko oszczednosc czy przez zalozenie zeby robila duze przebiegi gowno ma do rzeczy

                                        jeszcze prosciej

                                        "miekkie trzymie"

                                        w jednym slowie sie nie stety nie da

                                        zaden z Was nie przegrzeje opony na ulicy wiec sie nie bojcie. jedynie co to bedzie szybko schodzic.

                                        ale "albo trzymie albo wolno schodzi"

                                        [ Dodano: Sro 08 Cze, 16 09:36 ]
                                        a i taki tip. dobra opona ma na labelingu eu przy okienku z dystrybutorem oznaczenie F lub G . no minimum E musi byc

                                        Komentarz

                                        • Klima
                                          Ambiente
                                          • 2014
                                          • 239
                                          • Octavia I combi (1U5)
                                          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                          xtremesystems, nie zgadzam się. Owszem łatwiej zrobić miękką gumę, która będzie dobrze trzymać, ale taka która nie będzie do wyrzucenia po 10 000km też może dobrze trzymać, tylko najzwyczajniej w świecie będzie droższa.

                                          Bzdurą jest to, że musi mieć duże opory toczenia. Przykład pierwszy z brzegu Hankook Ventus Prime3 K125 225/45R17W XL ma klasę C, to samo Conti CSC5... wymieniać można długo.

                                          Komentarz

                                          • Sebastian_M26
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 1823
                                            • Superb II (3T4)

                                            CSC5 ma próg C/E, pozatym to nadaje producent i ma się to jak normy spalin czy spalania. CSC przy wykorzystywaniu jej zdolności starcza na 20-30 tys, więc nie da się zrobić trwałej i dobrze trzymającej opony.
                                            Pytanie kto co rozumie jako dobre trzymanie.
                                            Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                            Komentarz

                                            • adaś
                                              Elegance
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 876
                                              • Volkswagen

                                              więc nie da się zrobić trwałej i dobrze trzymającej opony
                                              No bo fizyki się nie oszuka ... chyba, że ktoś wierzy w marketingowe blah, blah, blah branży oponiarskiej.
                                              Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                                              a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                                              Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                                              O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                                              Komentarz

                                              • xtremesystems
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 2254
                                                • Hyundai

                                                niestety wierzą . ale załozy taki pierwszy lepszy semi slic i szczeka na podłodze. bo nagle auto zupelnie inaczej sie trzyma

                                                Komentarz

                                                • Sebastian_M26
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 1823
                                                  • Superb II (3T4)

                                                  Ja czekam na CSC6 w 17'' i zmieniam na to.
                                                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                  Komentarz

                                                  • Clip
                                                    Elegance
                                                    • 2015
                                                    • 905

                                                    Zmienilem sportmaxy tt rocznik 2011 na nowe sport contacty 5 i jest przepasc.
                                                    Dunlopy 7mm bieznika (zostaly mi po poprzednim samochodzie i z braku letnich zalozylem do octy) na suchym po zagrzaniu dawaly rade , na mokrym byla tragedia zero trzymania i notoryczny wheelhop.
                                                    Obie opony ta sama klasa prawie ten sam bieznik tylko 5 lat roznicy.
                                                    Wystarczy sprawdzic paznokciem twardosc mieszanki, jest przepasc.
                                                    Powered by R-Performance

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...